Корпоративний кодекс

Корпоративний кодекс

   Корпоративний кодекс гімназії №117 імені Лесі Українки Печерського району міста Києва
 

 І. Символічний рівень корпоративної культури гімназії
 

  ·        Леся Українка – духовний лідер гімназії

Із дня заснування гімназія пов’язана з ім’ям   Лесі Українки. Життєвий шлях письменниці, її ліричні поезії, філософські драматичні твори, публіцистичні й літературно-критичні статті стають основою виховання патріотизму, волелюбності, соціальної справедливості, боротьби за ідеали, незламності, працьовитості, ціннісного ставлення до життя. Багато традицій і заходів у гімназії пов’язані з Лесею Українкою: поетичні читання «Я Лесю серцем розумію…», конкурс читців поезій, на гімназійній сцені учасники  театральної студії інсценізують твори поетеси: «Лісова пісня», «Оргія», «Кам’яний господар» та інші, подорожі до Колодяжного та Новоград-Волинського; на Святі першого дзвоника найменші школярі отримують у подарунок книги «Леся Українка - дітям» та «Лесина пісня» Євгена Білоусова, а посвята у гімназисти відбувається у затишній меморіальній квартирі-музеї Лесі Українки, який знаходиться у Києві по вулиці Саксаганського,97; найкращі учні гімназії під час урочистих подій та державних свят покладають квіти до пам’ятників Дочці Прометея у вестибюлі гімназії та на площі Лесі Українки. З 2001 року наші учні беруть участь у конкурсі молодих літераторів «Надія», ініційованого музеєм. У 2005 році делегація гімназії відвідала місто Сурамі у Грузії, де згасло життя поетеси, та встановила дружні зв’язки з середньою школою №3, яка  також має ім’я Лесі Українки.        

         Педагогічні ідеї Лесі Українки щодо виховання всебічно розвинених, вольових людей, необхідності запровадження демократичної системи освіти й виховання, пріоритетної ролі рідної культури, мови, національних традицій у вихованні, ідеї громадянського виховання є практичною основою системи навчально-виховної роботи в гімназії, закладені у місію навчального закладу, а ідеї освіти для дорослих стали фундаментом системи неперервного професійного та духовного зростання вчителів гімназії.
 

·        Прапор гімназії



Зелений колір прапора гімназії з обрисами папороті символізує гармонію, життя, єдність із природою, духовність. Це був найулюбленіший колір поетеси, вона пов’язувала з ним надії, юнацькі мрії про відродження, оновлення природи. У центрі прапора розташована емблема навчального закладу. Гімназійний стяг займає почесне місце у вестибюлі поряд з гіпсовою копією пам’ятника Лесі Українці (скульптор Г.Н. Кальченко, архітектор А.Ф. Ігнащенко –пам’ятник  встановлено у 1973 році у Києві).



 

·       Емблема гімназії

 

Емблема  гімназії була розроблена у 2005 році колективом учнів та вчителів до 50-річчя навчального закладу. На ній представлено  глобус, сувій та  книгу з викарбуваними цифрами «117».

Глобус символізує багатомовний, багатонаціональний світ, у якому ми живемо, але у кожної людини в світі є  найріднішій куточок – Батьківщина. Григорій Савич Сковорода казав: «Ногами людина має врости в землю батьківщини, але її очі мають оглядати весь світ». У кожного гімназиста існує безліч можливостей для пізнання світу й формування світогляду, здобуваючи якісну  освіту, вивчаючи мови, літературу, мистецтво та архітектуру, історію, світові релігії, мандруючи країнами і континентами, спілкуючись з різними людьми. Світ відкритий для нас і ми відкриті для світу.  Ми вивчаємо і плекаємо рідну  мову – українську, а знання іноземних мов – розкривають для нас світ без кордонів.

Сувій – символ історії людства, його розвитку, накопиченого досвіду, цінностей. «Ідеали, цінності та смисли являють собою орієнтири на шляху духовного сходження особистості. Ціннісні орієнтації перших років життя спрямовані на позитивні емоції, любов, піклування, безпеку, здоров’я, комфорт. Потім відбувається переорієнтація від споживання до самовіддачі. Актуальними стають духовні цінності - гуманістичні, естетичні, екологічні, цінності самопізнання, самовдосконалення, самореалізації» (Помиткін Е.О., «Психологія духовного розвитку особистості»).

Поряд із глобусом книга – символ освіти, скарбниця знань, історії, переживань, емоцій, досвіду. Книга передає нам життєву  мудрість від тих давніх часів, коли слово набирало силу у пергаментах Нестора Літописця, а далі шліфувалося у творах  Григорія Сковороди, Тараса Шевченка, Лесі Українки, Івана Франка, Василя Стуса, Ліни Костенко. Леся Українка надавала особливого значення книзі для самоосвіти й вдосконалення молоді; вона вважала, що дитяча книга повинна бути цікавою і доступною для розуміння, повчальною, викликати  яскраві емоції й переживання;  прикладом живої книги є написаний Лесею для сестри підручник з історії східних народів. 

 

·        Гімн гімназії

(слова написані у 1992 році заступником директора Горбуновою Н.А. на мотив пісні мандрівних поетів, співаків і студентів «Гаудеамус»)

 

Віват, Almamater,

Віват, школо рідна!

В день цей урочистий

Слів високих гідна.

 

Тебе славимо в віках

По всіх землях і містах,

Прославляєм,  рідна!

 

Віват, добрі люди,

Зерна у калині!

Хто би тут не вчився,

Служить Україні.


Віват, учні й вчителі,

Кращі люди на землі,

Слався, школо рідна!

 

Віват, Україно,

Наша незалежна,

В твою світлу днину

Вірую безмежно.

 

Присягає гімназист

Всі знання свої і хист

Присвятить Вітчизні!



·        Значок гімназиста

 



На білому металевому диску значка гімназиста, що символізує чистоту помислів, зображено емблему гімназії. Вручається такий значок під час посвяти учнів перших класів у гімназисти в музеї Лесі Українки.

 

 

 
 

 

·        Банер

 

Це полотнище корпоративного зеленого кольору, що символізує колір природи і життя, з ледь помітними листочками папороті, на якому розміщені графічні зображення основних символів гімназії: емблема, блакитна троянда і слова Мавки – головної героїні драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня», що підкреслюють цінність людського спілкування і стали крилатими:
 

          Довгими щирими сими словами

              До людей промовлятиму я…

Блакитна троянда – квітка-символ людських мрій та поривань, прагнення втілити свої ідеали в життя, символ чуттєвої сфери людини, наших емоцій, пізнання світу. На банері немає квітки папороті, яку ніхто у житті не знаходив і ми не знаємо, як вона виглядає, але для кожного гімназиста це той символічний обрій, за який завжди хочеться зазирнути, той ідеал, до якого ми прагнемо.

 

 

 

·        Щоденник гімназиста

 

   З 1 вересня 2012 року кожен гімназист одержує щоденник, на сторінках якого    зображено видатні пам’ятки Києва, символіку гімназії, текст Кодексу честі гімназиста, Правила поведінки для учнів, схему безпечного руху до гімназії, основні дорожні знаки, правила безпеки під час  перебування вдома, основні виховні програми і проекти гімназії на  поточний навчальний рік. У рубриці «Портфоліо особистих досягнень»  учні мають можливість записати власні успішні події у гімназійному      житті.

 

·        Кодекс честі гімназиста


 

Розроблено у 1993 році творчою групою батьків, учителів та учнів гімназії.
 

«Кожен, хто прийшов вчитися у гімназію, не повинен мати іншого наміру, крім єдиного: досягти успіхів, бути шляхетним, освіченим, благочестивим.

 

  • Будь терпимим, коректним. День за днем, рік за роком навчайся розумного, доброго й вічного, що є життєвою зрілістю, із якої виростає    людина щира, чесна, справедлива, відповідальна та мудра.
     
  • Хай буде високим дух твого сумління заради людей і матері-України! Хай поведінка, рідна мова та зовнішній вигляд будуть бездоганними.
     
  • Завжди зустрічай людину добрим словом і сердечним привітанням. Живи і співпрацюй з усіма у злагоді. Що маєш доброго – не забувай, чого не вмієш – навчайся!
     
  • Нехай торжество правди ріднить тебе зі старшими й меншими.
     
  • Не бійся визнати власну провину – кожен твій крок робить тебе стійким, виховує борцем за справедливість.
     
  • Хай ніколи не буде розладу між серцем і помислами, між почуттями і словами.
     
  • Шануй учителя свого як гідного наставника, людину обізнану й мудру.
     
  • Наша Гімназія є Храмом знань сучасної освіти, вікном у пізнання.
     
  • Ми хочемо бути такими – і ми такими будемо!

 

ІІ. Візія, мета, стратегії діяльності

Візія: формування сучасної полікультурної, освіченої, компетентної, високодуховної особистості, яка володіє кількома іноземними мовами, і здатна успішно здійснювати комунікацію з представниками інших культур.

Мета діяльності гімназії №117 імені Лесі Українки: дати кожному випускнику освіту, яка забезпечить становлення  компетентної та високодуховної особистості.

 

Стратегії гімназії:

·        Стратегія управління культурою.

·        Стратегія змін.

· Стратегія створення  освітнього соціально-активного середовища формування високодуховної особистості.

 

ІІІ. Історія гімназії

63 роки гостинно приймає у свої обійми школярів гімназія №117 імені Лесі Українки з поглибленим вивченням іноземних мов Печерського району м. Києва. Далекого 1 вересня 1955 року маленька семирічна дівчинка Лариса Хоролець, яка згодом стане першим міністром культури незалежної України, гордо тримаючи над головою шкільний дзвоник, сповістила про початок навчального року в новобудові – україномовній середній школі №117 з поглибленим вивченням німецької мови.  

  У 1991 році на базі середньої загальноосвітньої  школи №117 міста Києва у числі перших десяти навчальних закладів нового типу була створена школа-гімназія №117 імені Лесі Українки з поглибленим вивченням іноземних мов (рішення виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 28.05.1991 року № 286 «Про зміни в мережі установ народної освіти м. Києва на 1991-1992 навчальний рік»). Сьогодні в гімназії 543 учні, які поглиблено вивчають англійську, німецьку або іспанську (за вибором) мови, факультативно – польську мову. Протягом всіх років роботи педагогічний колектив гімназії забезпечує стабільно високу якість навчальних досягнень учнів, що  щорічно підтверджується результатами  зовнішнього незалежного оцінювання її учнів. Так, зокрема  у 2016 році випускниця гімназії Скрипник Майя одержала результати  ЗНО з української мови та історії України по 200 балів, а з англійської мови – 199,0 балів.  У загальному Рейтингу навчальних закладів міста Києва за результатами ЗНО-2017 гімназія посідає 28  місце (переглянути інформацію можна за посиланням: https://zno-2017.monitoring.in.ua/rating_kiev/ ).

У 2017 році гімназія успішно пройшла державну атестацію як навчальний заклад. За 26 років з її стін  вийшли 1512 випускників, 94 з них були нагороджені Золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні», а 62 – Срібною медаллю «За досягнення у навчанні». Учні гімназії – постійні призери  усіх етапів Всеукраїнської олімпіади школярів  з різних предметів, конкурсу-захисту наукових робіт МАН «Дослідник», Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т.Шевченка, Всеукраїнських конкурсів з інформатики «Весела наука», із природничих наук «Геліантус», з українознавства «Соняшник», із математики «Кенгуру», із правознавства   «Права людини і сучасні виклики України» та інших. Рішенням Ради гімназії з 2009 року відмінники навчання, переможці олімпіад та Всеукраїнських конкурсів, активісти самоврядування щороку отримують стипендію Благодійної організації «Благодійний фонд імені Лесі Українки».

 У вересні-жовтні  2017 року 15 учнів 8-9-х класів, заступник директора з іноземних мов Токар Н.О. та двоє учителів Ковтун Л.А. й Тарасенко В.В. взяли  участь у міжнародному польсько-українському проекті «Це важливо!» в рамках програми Європейського союзу «ERASMUS+» під патронатом Польсько-Української Ради обміну молоддю, присвяченому визначенню спільних цінностей для сучасної молоді обох держав. Формат проекту дозволив розкрити потенціал кожного учасника, поселив впевненість у своїх силах й залишив багато позитивних емоцій, а також дозволив стати безпосереднім учасником євроінтеграції.

Щороку учні гімназії беруть участь у міжнародних конференціях старшокласників «Модель ООН», виступають в ролі дипломатів, представляючи різні країни й обговорюючи світові проблеми.  Пишаємося, що від України ми є єдиними представниками. Гімназисти, зазвичай, демонструють високий рівень володіння іноземною мовою, адже робочою мовою конференцій є лише англійська.  Модель ООН – це чудова нагода відшліфувати власні ораторські вміння, набути досвід ведення справжніх дебатів, «приміряти» на себе роль світових лідерів та краще зрозуміти, як працює найбільша світова політична організація.

У 2005 році було створено музей історії гімназії, де зібрано документи, фотографії, експонати, які відображують  різні події та факти з життя навчального закладу, його вчителів, учнів та випускників. 27 травня 2015 року була відкрита  меморіальна дошка випускнику гімназії 1984 року Юрію Олексійовичу  Литвинському, який загинув 10 серпня 2014 року під Іловайськом, захищаючи державний суверенітет  і соборність України.

Із 2006 року гімназія є експериментальним майданчиком Інституту педагогіки НАПН України:  2006-2011роки на базі гімназії проводилося дослідження  регіонального рівня «Формування особистості, здатної до самореалізації, в умовах динамічного розвитку 12-річної школи», за підсумками  якого відбулася Міжнародна конференція  «Моделі інноваційного розвитку школи» (28-29 жовтня 2009 року); 2011-2015 роки – дослідження Всеукраїнського рівня «Формування організаційної культури педагогічного колективу гімназії» (наказ МОН України №598 від 20 червня 2011 року). Результати дослідно-експериментальної роботи було висвітлено під час І, ІІ, ІІІ Всеукраїнських науково-практичних конференцій (2013, 2014, 2015 роки), у  науково-методичних статтях, посібниках, під час міжнародної виставки «Сучасні навчальні заклади - 2011», у ювілейному випуску Літопису сучасної освіти і науки України «90 років історії та звершень Інституту педагогіки НАПН України» (2016 рік). У 2014 роціза результати дослідно-експериментальної роботи педагогічний колектив гімназії було нагороджено Почесною грамотою Інституту педагогіки НАПН України.

         Педагогічний колектив гімназії – злагоджена високопрофесійна команда з 64 фахівців43 вчителів  мають вищу категорію, з них 24  мають звання «Вчитель-методист», 8 – «Старший вчитель», 12 – нагороджені знаком «Відмінник освіти України», 1 – Заслужений працівник освіти України, 1- Заслужений вчитель України,  двоє вчителів нагороджено нагрудним знаком «Василь Сухомлинський».

 За 26 років гімназію очолювали  директори Бойко Людмила Михайлівна(1991-2003 р.р.) та Нідзієва Вероніка Анатоліївна, Заслужений працівник освіти України  (2003 - по теперішній час). Упродовж 26 років в гімназії працюють Верещагіна В.Т., вчитель  зарубіжної літератури; Голота Л.Ф., учитель біології, Ковпак Л.І., учитель  математики, заступник директора гімназії (1991-2005р.р.); Костюк Н.І., учитель математики; Кузьміна С.І., учитель історії; Падієнко О.І., учитель географії,; Ратушняк Н.С., учитель математики; Сабадаш Т.М., учитель німецької мови; Тихонова Г.П., учитель англійської мови. Серед працівників є випускниці педагогічних класів гімназії – учителі української мови та літератури Тарасенко Олена Олександрівна, Тарасенко Вікторія Володимирівна та Дьяченко Тетяна Валеріївна.

Із 1992 року в гімназії діє учнівське самоврядування - Ділова рада у гімназії (ДРуГ), яке в 2017-2018 н.р. очолює учениця 10-А класу Желнова Поліна;  учениця 11-Б класу Жиц Анастасія – Президент самоврядування учнів Печерського району м. Києва.  ДРуГ  став одним із найважливіших факторів формування в учнів соціальної та комунікативної компетентностей, громадянської позиції, забезпечує їм свідому соціально-активну, лідерську позицію, визначеність у демократичних процесах. Активісти самоврядування – ініціатори всіх добрих справ у гімназії: різноманітних програм, проектів, волонтерського руху, спортивних змагань.

Невтомна праця педагогічного колективу гімназії № 117 імені Лесі Українки наближає вітчизняну освіту до високого рівня європейських стандартів, готуючи високоінтелектуальних гармонійно розвинених особистостей конкурентоспроможних у сучасному світі.

 

 

ІV. Організаційні цінності  гімназії

·        Людина – найвища цінність.
·        Духовність.
·        Професійна компетентність.
·        Відповідальність.
·        Відданість.
·        Лідерство.
·        Позитивна взаємодія.

                 Принципи діяльності педагогічного колективу гімназії:

·        Гуманність.
·        Дотримання прав людини.
·        Прагнення до досконалості.
·        Гідність
·        Свобода вибору.
·        Самовдосконалення.
·        Розкриття потенціалу кожного учасника навчально-виховного процесу.
 
         Норми  і правила діяльності педагогічного колективу гімназії

Працівники гімназії:

·        Неухильно виконують  Державний стандарт  загальної середньої освіти, забезпечують високу результативність діяльності.
·        Забезпечують компетентністний  підхід до викладання предметів.
·        Опановують новими освітніми технологіями (курсова перепідготовка, самоосвіта, участь в роботі методичних семінарів, дистанційна освіта).
·        Дотримуються етики спілкування, толерантні.
·        Дотримуються та  популяризують здоровий спосіб життя.
·        Дотримуються ділового академічного стилю одягу та макіяжу під час робочого дня.
·        Використовують офісну техніку (ПК, ксерокси, принтери) тільки для забезпечення навчально-виховного процесу.
·        Усім працівникам гімназії, які мають доступ до ПК, дозволено використання Інтернет та електронної почти в особистих цілях у межах, що не заважають виконанню посадових обовязків (на перервах, після уроків).

· Категорично заборонено розголошення конфіденційної інформації про працівників, учнів або їх батьків (адреси, номери телефонів, результати навчання, місце роботи батьків),  паління в приміщенні або навколо гімназії  в радіусі 500 м від її будівлі, непристойні жести, нестримані або нецензурні висловлювання, приниження честі і гідності будь-якого учасника навчально-виховного процесу, використання мобільного зв’язку під час уроків, поширення пліток, наклепи, розголошення неправдивої інформації про гімназію або її співробітників чи учнів.

  

     ·                Наші традиції

Посвята в «однокашники», прийняття першокласників у гімназисти в музеї Лесі Українки, покладання квітів до пам’ятника  Лесі Українці на державні та гімназійні свята кращими учнями, рушниковим коридором зустрічаємо першокласників  і проводжаємо випускників, передача старшини  президентом  ДРуГу на святі останнього дзвоника,  зустрічі з випускниками у першу суботу лютого,  щорічний фестиваль української пісні імені Наталії Нечитайло, відзначення дня народження гімназії у першу п’ятницю грудня, вручення спеціального наказу випускникам.